לייעוץ ראשוני מיידי

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    גירושים עם ילדים

    גירושין עם ילדים נהיו לנפוצים יותר במציאות ימינו ונראה כי הנתונים הסטטיסטיים הם במגמת עלייה. כדי שהליך גירושין זה יתבצע באופן מוקפד, מדויק, מושכל ומקצועי, יש צורך בבחירה בעורך דין מנוסה המבין את מורכבות המצב, כמו עורך דין ירימי נתנאל, הבקיא במורכבות המשפטית לצד הבנה של המורכבות האנושית, לכן יקפיד לשמור על שלומם של כל המעורבים בתמונה תוך הקפדה על האינטרסים של לקוחותיו.

    גירושין עם ילדים – כאשר ההורות פוגשת את הגירושין

    גירושין עם ילדים הם מציאות סבוכה, בעייתית ומורכבת הנדרשת לתפעול באופן שונה מזוג ללא ילדים. אך גם במקרים כאלו, ניתן לצמצם את הנזקים. המדריך הבא ייתן לכם מידע בנושא:

    • הסתגלות הילדים למצב החדש – מחקרים מראים כי אופן הסתגלות הילדים לסוגית הגירושין תלוי בעיקר בגורמים הבאים, משך זמן ועוצמת העימות בין בני הזוג, הוריו של הילד ובין סביבה יציבה ומכילה לילד בה הוא נהנה מקשר מתפקד עם שני ההורים.
    • גירושין בבית המשפט – כאשר אין הסכמה לגירושין ועל הסוגיות השונות הנלוות, מתנהל משפט בבית הדין הרבני (או בבית המשפט לדיני משפחה). משפט כזה עשוי להוביל להתנצחויות וחיכוכים ולהימשך זמן רב, במהלכו הילדים עשויים להינזק מהסיטואציה, בעיקר אם יתבקשו לתת עדות כנגד או לטובת אחד ההורים.
    • הסכם גירושין – הליך גישור לגירושין, בו ההורים יתדיינו בסביבה מכילה ותקשורתית, יתרום לרווחת כל המעורבים בסיפור. כך, שני ההורים ייהנו משיח שיתופי ושוויוני בסביבה המנסה לתרום לשני הצדדים. בנוסף, הסכם גירושין בדרך כלל מתבצע בהתאם לקצב שני ההורים וכך הם יוכלו לסיים את הסוגיה במהירות הרצויה להם ולחסוך מהילדים את הכאב המתמשך.

    מתגרשים אחד מהשני ושומרים על הילדים

    חשוב מאוד לתת מקום לרגשותיהם של הילדים, המתמודדים עם הקושי, האובדן והכאב הכרוך במצב בו עליהם להיפרד מהתא המשפחתי אליו הורגלו. חשוב לאפשר להם לבטא את מחשבותיהם ותחושותיהם ולהכילם. לעיתים קרובות, במצבי קושי וטראומה, ילדים עשויים לחוות נסיגה התפתחותית ועליכם להיות סבלניים למצב. אם מדובר בילדים רכים, נסו לשקף להם את רגשותיהם, לתת להם לגיטימציה ולתמוך בהם. כך תאפשרו להם לפתח מיומנויות רגשיות לצד ויסות רגשי תקין.

    הליך גירושים עם ילדים

    כל גירושים הם קשים עבור בני הזוג. אך כאשר מדובר במשפחה לכל דבר, שבה יש גם ילדים קטינים – המשוואה הופכת למורכבת אפילו יותר, משום שיש לדאוג לא רק לטובת בני הזוג, אלא גם לרווח הילדים. פעמים רבות מדובר בגורם שמסבך את תהליך הגירושים בצורה החמורה ביותר. יתר על כן, פעמים רבות בני זוג יכולים להגיע להסכמה לגבי חלוקת רכוש ועל עצם הגירושין עצמם, אך ברגע שמגיע עניין הילדים – הסיכויים להסכם מתוך שלום אמיתי והדדי הולכים וקטנים באופן משמעותי.

    החשיבות של עורך דין מקצועי בהליך גירושים עם ילדים

    כאשר מוצאים מומחה מקצועי ומיומן בתחום עריכת הדין הופך לחלק מהמשוואה של הליך גירושים מוצלח, ולכן חשוב מאוד להשקיע את הזמן והמשאבים הדרושים לגיוס איש מקצוע שכזה. משרד עורכי הדין של נתנאל ירימי מעניק את שירותי הסיוע המקצועיים והאדיבים ביותר, מתוך כוונה ליצור את התנאים הטובים ביותר עבור הזוג המתגרש וילדיו, זאת על מנת לוודא שאף צד לא ייצא נפגע מהעניין, בעיקר לא צד הילדים.

    ההסדרים האפשריים במסגרת גירושים עם ילדים

    באופן כללי, החוק הישראלי מאפשר לבני זוג לקבוע את דרכי ההתנהלות שלהם באופן עצמאי – אך במקרה ובני הזוג לא הצליחו להגיע להסכמה עצאמית, בית הדין בודק את העניין ומוציא את פסק הדין בהתאם לעדויות שנאספו משני הצדדים. ניתן לנהל את ההליך גם בבית הדין הרבני, בהסכמה של שני בני הזוג. בין משמורת משותפת למשמורת מלאה יש הבדל מהותי – משמורן יחיד מחויב לאפשר להורה השני להיפגש עם הילדים, אך בהתאם ללוח הזמנים של הילדים ושלו, בעוד משמרת משותפת מאפשרת חלוקה שווה, מתוך הנחה שהשניים יכולים להגיע להסכמים ולהיות הורים משותפים ואחראיים לילדיהם. עורך הדין נתנאל ירימי מסייע להליכי גירושין פשוטים עד כמה שניתן.

     גירושים עם ילדים קטנים וגדולים

    גירושים עם ילדים קטנים וגדולים

    הורים לילדים? ייתכן וגם אתם יודעים כי קשה לבשר להם על זעזועים ושינויים במשפחה. אחת הדוגמאות לכך היא גירושים עם ילדים – מצב מורכב מכל הבחינות. משום כך לא מומלץ לעבור את התקופה הזאת לבד ללא הדרכה וייעוץ, וללא מי שיתווך ויטפל הן בצדדים הבירוקרטיים, הן בהיבטים המשפטיים והן בכל המטענים הרגשיים הנפיצים שעלולים להעיב עליכם. היעזרו בעורך דין נתנאל ירימי שצבר ניסיון רב בטיפול בכך ויכול לטפל בכל מצב שכזה בקשב רב.

    כיצד עורך דין עוזר בזמן גירושים עם ילדים?

    • מישהו שיתווך בזמן מחלוקות – זה תמיד אידיאלי להגיע לגירושים בהסכמה. עם זאת, סביר יותר להניח שבמצב זה ישנן יותר מחלוקות מהסכמות. בשל כך יש לפנות אל מישהו מקצועי וניטרלי שיתווך בין בני הזוג.
    • כשהדברים מתלהטים תמיד טוב שיש מי שמרגיע ומחזיר לקול ההיגיון ושיקול הדעת. מעוניינים לעבור בשלום את התקופה הקשה? עורך דין משמש במקרים אלה כחוצץ בריא ושקול בזמנים בהם אין עם מי להידבר. אכן, מדובר בתקופה שבה יוצאים לעיתים מפרופורציות בגלל הלחץ והמתח. לכן, טוב שיש מי שמרגיע.
    • ניסוח הסכמים בצורה שמקובלת על שני הצדדים היא האופציה הטובה ביותר, ולשם כך נחוץ עורך דין שיידע לדבר עם כל צד ולהניע אותם אחד לקראת השני, לטובת הילדים.
    • ידע הוא חיוני בהליך גירושין. לכן, עורך הדין יעדכן אתכם בכל שלב או התלבטות בנוגע למה שהחוק אומר לגבי המקרה שלכם. במקרה של מזונות ומשמורת ילדים, מומחה זה יעדכן אתכם על מכלול האפשרויות כמו משמורת משותפת או בלעדית רק לאחד מכם, ויתאים את ההסכם לפי תנאי החיים והיכולות שלכם.

    לשמור על שיקול דעת

    שירותיו של עורך הדין בעת תהליך גירושים עם ילדים נושאים בתפקיד חיוני ביותר; שירותים שמחייבים אותו להקשיב לכל הצדדים ולהבטיח לשמור על האינטרסים שלהם. זאת ועוד, תוך שמירה על טובת הילדים. עורך דין נתנאל ירימי מביא אתו גישה אנושית וקשובה עם הרבה ניסיון במקרים דומים, כדי לגרום לכם להתגרש בצורה מכובדת עם כמה שפחות נזק.

    לייעוץ ראשוני מיידי

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      עורך דין גירושין - שאלות ותשובות

      מהי תביעה למשמורת ילדים?

      כבר בראשית הליכי הגירושין בין בני הזוג מתבקשת, כעניין ברור מאליו, הכרעה בשאלה בידי מי יוחזקו הילדים לאחר הפירוד בין הוריהם. כל אחד מההורים זכאי להגיש לבימ"ש למשפחה תביעת משמורת שבה הוא תובע כי הילדים יישארו בחזקתו ויתגוררו עמו לאחר הפירוד. בדרך כלל ימנה ביהמ"ש פקידת סעד לשם בדיקה ומתן חוות דעת בשאלה מי מבין ההורים הוא המתאים ביותר להיות ההורה המשמורן. במקרים המתאימים יוסיף ביהמ"ש וימנה מומחה בתחום בריאות הנפש לצורך ביצוע בחינה מעמיקה יותר של מסוגלותם ההורית של ההורים. יודגש כי בחוק גם קיימת קביעה כללית (הניתנת לסתירה), כי ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת האם. בדרך כלל, קובע ביהמ"ש כי הילדים המשותפים יהיו במשמורת האם למרות שיש מקרים יוצאי דופן שבהם יקבע ביהמ"ש כי הילדים יהיו בחזקת האב וזאת בדר"כ בעקבות חוות דעת חד משמעית של פקידת הסעד ו/או המומחה למסוגלות הורית.

      מהי סמכות מקבילה של בית הדין הרבני?

      כאמור הסמכות לדון בתביעות הנ"ל הנן בידי בימ"ש למשפחה. אולם, בתנאים מסויימים גם ביה"ד הרבני יכול לדון בתביעות אלה. במסגרת תביעה לגירושין המוגשת לביה"ד, ורק במסגרת תביעת לגירושין, ניתן לצרף ולכרוך את התביעות הנ"ל: משמורת ילדים, מזונות אשה ותביעות רכוש, ולהגישן כחלק מתביעת הגירושין לביה"ד הרבני. יודגש כי ישנם תנאים מקדמיים שצריכים להתקיים על מנת שביה"ד יהיה מוסמך לדון בתביעות המצורפות ובהם התנאי העיקרי שתביעת הגירושין וצירוף יתר התביעות נעשו מתוך רצון וכוונה אמיתיים להתגרש ולא רק ממניעים טקטיים ומוך רצון לרכוש יתרונות על פני בן הזוג האחר. עוד יודגש כי מזונות ילדים לא ניתנים לצירוף וכריכה לתביעת גירושין והם תמיד יהיו בסמכות ביהמ"ש למשפחה.

      מהי תביעה למזונות ילדים?

      כשקיים סכסוך בין בני זוג, זכאית האשה להגיש בכל עת לבימ"ש למשפחה תביעה נגד בעלה לתשלום למזונות ילדים. תביעה זו הנה תביעה לחייב את הבעל לשאת בכל ההוצאות הכרוכות בכלכלתם ובגידולם של הילדים והיא כוללת את כל הצרכים להם זקוקים הילדים החל ממזון, דרך לבוש, לימודים, בריאות, וכלה בדיור והוצאות החזקת דיור. ככלל, עפ"י החוק החל כיום על יהודים, חובת תשלום מזונות לילדים המשותפים, ככל שמדובר בצרכים הכרחיים, חלה באופן בלעדי על הבעל. יודגש כי קיימים מקרים ומצבים שבהם תחול על האם חובה להשתתף במזונות הילדים, כמו למשל במקרה שמדובר בילדים שמעל גיל 6 שנים, וכאשר האם עובדת ומשתכרת בשיעור שמעבר לנדרש לכיסוי צרכיה שלה.

      מהי תביעה לשיתוף וחלוקת רכוש?

      כל אחד מבני הזוג זכאי להגיש לביהמ"ש למשפחה תביעה לקבוע כי רכוש וזכויות מכל סוג שנצברו במשך שנות הנישואין ע"י בן הזוג השני הוא רכוש משותף ו/או במקרים המתאימים תביעה הפוכה, לקבוע כי רכוש מסויים אינו רכוש משותף (למשל רכוש שהגיע לבן הזוג בירושה). בתביעה זו ניתן גם לבקש לפרק את השיתוף ברכוש שבין בני הזוג ולחלקו ביניהם בין בדרך של מכירה בין בדרך אחרת של חלוקה.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן